De ce sunt importante Metadatele?

Marketerii in comert online trebuie sa inteleaga ca metadata este esentiala pentru optimizarea unui site. Acest articol se alatura acelor advertoriale seo care trateaza importanta Metadata pentru ecommerce.

Fara Metadata, capacitatea unui site de a-si demonstra relevanta pentru motoarele de cautare este mult redusa. Acest lucru duce mai departe la scaderea rankingului si la reducerea numarului de utilizatori in magazinele online.

Metadata reprezinta o serie de microcomunicari stabilite intre un site si motoarele de cautare. Aproape toate metadatele sunt ascunse de vizitatori. Practic Metadata este ceva ce are loc in spatele scenei, in codul HTML al paginilor web. Majoritatea Metadatelor folosite pentru Optimizare SEO indica motoarelor de cautare informatii importante sau solicita actiuni specifice.

Pentru ca nu sunt vizibile imediat, metadatele pot parea destul de necunosute. Haideti sa vedem un exemplu pe care il regasim aproape in orice pagina:

<title> se completeaza cu Title tag/ titlu </title>
<meta name=”description” content=”Textul descriptul care intra aici este de fapt descrierea meta.”>
<meta name=”keywords”content=””/>

Acest text face parte din seria de advertoriale seo care descriu la un nivel inalt tipurile de metadate utilizate cel mai frecvent in SEO. Este important sa acordati atentie deosebita terminologiei. Etichetele Meta reprezinta metadata, dar nu toate metadata sunt etichete meta. Unele elemente denumite in mod obisnuit „etichete”/ tags sunt de fapt atribute ale unei etichete.

Stim, semantica aceasta poata duce la o serie de confuzii. Dar este important sa le cunoasteti pentru ca daca discutati cu dezvoltatorii care fac bine diferenta dintre data, tags si attributes, folosirea expresiilor gresite poate duce la o comunicare defectuoasa.

In aceasta serie de adertoriale seo ne vom axa pe Meta Tags, dar este important sa luati in considerare si Title Tag -urile si Image Tag – urile in optimizarea coerenta a unui site.

Advertoriale seo despre Meta Tags /etichetele meta

Cele mai evidente metadata pentru SEO sunt meta tag-urile. Acestea sunt de forma urmatoare:

<meta name=”description” content=”Asa arata un meta tag cu o denumire atribut.” />

Toate etichetele de mai jos urmeaza acest format cu tag-ul de inceput „meta” urmat de atributele de nume. Nu trebuie sa memorati formatul fiecarui tag – specialistii seo pot face acest lucru pentru dumneavoastra. Cand tastati o meta descriere in CMS, in mod automat se genereaza un meta tag in formatul corect.

Descriere.

Uneori, folosite de catre motoarele de cautare ca text negru in listarea rezultatelor de cautare, descrierile meta (meta description) pot contribui la cresterea numarului de clicuri din partea clientilor in rezultatele cautarii. Cu toate acestea, meta descrierile nu au impact asupra rankingului. Atributul de descriere pentru meta tag arata continutul paginii pe scurt, intr-un text de cel putin 11 cuvinte (trunchiat la circa 160 de caractere). Dupa circa 160 de caractere, restul de text nu se va mai afisa.

Nu va straduiti sa plasati primele 160 de caractere din pagina in meta description – daca trebuie lasati campul gol. Google va ignora aceste descrieri si va determina cel mai relevant continut (din textul din pagina) pentru a fi afisat ca text sumar in rezultatele cautarii.

Keywords (cuvinte cheie)

Meta Keywords nu mai au impact asupra rankingului din 2009. Nu utilizati atributul keyword cu exceptia cazului in care motorul de cautare intern al site-ului o cere in mod expres.

Roboti.

O parte din protocolul de excludere, atributul meta robots arata motoarelor de cautare sa indexeze sau sa ignore autoritatea legaturilor prin linkurile din pagina. Cele patru atribute sunt index, noindex, follow si nofollow. Retineti ca motoarele de cautare indexeaza implicit continutul indexului si urmareste linkurile. Deci este inutil sa folositi combinatia atributului „index, follow”.

Atributele Meta robots sunt folosite in mod uzual la nivel de sablon, pentru ca este posibil sa doriti sa excludeti indexarea tuturor paginilor care folosesc un anumit template. Retineti ca utilizarea accidentala a tag-ului noindex poate duce la scaderi foarte mari in performanta SEO.

Atributul robots poate solicita de asemenea ca motoarele de cautare sa nu extraga descrieri din paginile din directorul Yahoo ne-actualizat. Acest lucru este util atunci pentru descrierile site-ului dumneavoastra care se regasesc in astfel de directoare si care sunt neactualizate si nu pot fi editate.

Title tags raman cea mai importanta piesa metadata din pagina. Vom discuta despre ele in amanunt in alte advertoriale seo.